Pierwsze kroki w założeniu firmy

Z pomysłem na firmę udajemy się zawsze do właściwego dla naszego miejsca zamieszkania Urzędu Gminy lub Urzędu Miasta jeśli jesteśmy częścią gminy miejskiej (powiatu grodzkiego). Tam składamy wniosek o Wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej. Jeśli posiadamy numer NIP to wpisujemy go we wniosku. Jeśli go nie posiadamy to w momencie rejestracji w Urzędzie Skarbowym i wyboru sposobu opodatkowania naszego przedsiębiorstwa występujemy także z wnioskiem o jego nadanie. W Urzędzie Skarbowym należy zwrócić uwagę na fakt, że wyboru sposobu rozliczeń podatków dokonujemy na okres co najmniej jednego roku.

Od niedawna duże zmiany zaszły w przypadku numerów REGON. Posiadanie takiego numeru nie jest już konieczne do prowadzenia działalności gospodarczej czy do wyrobienia pieczątki. Nie trzeba już też odwiedzać GUSu gdyż niezbędne dokumenty są tam przesyłane przez urząd rejestrujący naszą firmę w terminie 3 dni od rejestracji. Kiedy załatwimy już wszystkie formalności i mamy niezbędne dokumenty świadczące o założeniu firmy, należy udać się do firmy produkującej pieczątki, która jest niezbędna podczas prowadzenia działalności gospodarczej.

Założenie konta firmowego nie jest konieczne w każdym wypadku lecz ze względu na wymagania niektórych metod opodatkowania i niektórych rodzajów działalności gospodarczej trzeba je mieć.

Dodaj komentarz