Badanie rynku za pomocą programu do faktur

Programy do fakturowania przeszły długą drogę od czasu kiedy za ich pomocą można było tylko wydrukować prosty dokument w najbardziej podstawowej formie. Dzisiaj standardem już jest, że do naszej dyspozycji oddawane są całe bazy danych ułatwiające i przede wszystkim przyspieszające pracę. Niczym nowym nie jest też obsługa magazynów albo tak trywialny z pozoru moduł jakim jest personalizowanie wydruków tak, że faktura staje się równocześnie wizytówką firmy. Rozwój komputerów pozwolił iść jeszcze dalej i zamiast tylko tworzenia druków i ich katalogowania mam teraz możliwość tworzenia wiedzy.

Dobry program do faktur automatycznie kataloguje wszystkie wystawione przez nas dokumenty. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie z tego sprawy ale taka baza danych to prawdziwa kopalnia bardzo użytecznej wiedzy. Nauczenie komputera kategoryzowania faktur na podstawie miejsca, z którego pochodzi nasz kontrahent albo zaprogramowanie go w celu tworzenia zestawień sprzedaży konkretnych produktów zapewnia nam dostęp do znakomitej i przede wszystkim obiektywnej sytuacji rynkowej. Przede wszystkim możemy badać naszą sprzedaż pod bardzo różnymi kątami. Zacząć możemy od naszego zasięgu terytorialnego dla całej sprzedaży albo tylko dla wybranych produktów. Bardzo łatwo w ten sposób możemy również zidentyfikować produkty, które lepiej się sprzedają i te, które nie znajdują zbyt wielu nabywców. Ponadto analiza faktur jest najprostszym narzędziem do analizy skuteczności naszych działań marketingowych jeśli porównamy sprzedaż przed i po ich podjęciu.

Zastosowań analiz bazy danych faktur może być bardzo wiele i wszystko zależy od woli danego przedsiębiorcy. Faktem jest, że większość tego typu danych można pozyskać także z innych źródeł lecz to właśnie program do fakturowania jest często najtańszym i najszybszym sposobem ich pozyskania.

Dodaj komentarz