Automatyzacja kontaktów z klientem

Światowym trendem od momentu rozpoczęcia rewolucji przemysłowej jest zastępowanie w jak największym stopniu pracy człowieka przez maszyny. Maszyny liczące, czyli komputery, to urządzenia posiadające naprawdę duży potencjał pod tym względem. Program do fakturowania, który tworzy za człowieka z jego zaledwie niewielką pomocą cały dokument to najlepszy tego przykład. Niemniej możliwe jest pójście dużo dalej i skorzystanie z niemal pełnej automatyzacji kontaktów z klientem.

Obszarem, w którym jest to najsprawniej przeprowadzane są kontakty cykliczne z klientami firmy. Mowa tu o wszystkich stosunkach gdzie w grę wchodzi abonament. Przykładem może być niewielkie przedsiębiorstwo zapewniające swoim klientom dostęp do Internetu drogą radiową. Co miesiąc do każdego z usługobiorców przedsiębiorca powinien wysyłać fakturę. Wyręczyć może go jednak bez problemu program do fakturowania. Może on nawet potem monitorować konto bankowe firmy i sprawdzać czy pieniądze wpłynęły w terminie. Jeśli nawet nie wpłynęły to może on najpierw wysłać wiadomość email z przypomnieniem dla abonenta a dopiero jeśli dalej nie będzie pieniędzy, poinformować o tym fakcie człowieka, który podejmie dalsze działania.

Dodaj komentarz